Her kan du se de siste utgavene av våre magasiner samt lese om andre aktuelle tema. Ta kontakt
dersom du ønsker å annonsere hos oss.
Grønt Blikk no4

Grønt Blikk på næringslivet på Nord-Helgeland.

4. utgave kom 01.10.21.

Grønt Blikk er vårt konsept med fokus på bærekraft og alt som skjer i regionen på dette området. Konseptet består/vil bestå av papirmagasin, digitalt magasin, bok, portal og målgruppestyrt annonsering.

Grønt Blikk er en kanal for å fortelle historier om bærekraftig og effektiv drift, og målet er å bygge regionens omdømme. Innholdet er kommersielle artikler og reportasjer med bærekraft som fellesnevner.

Sammen med Rana Blads markedsavdeling har ei styringsgruppe bestående av Rana kommune, Kunnskapsparken Helgeland, Rana Utviklingsselskap, Celsa og Ranaregionen Næringsforening stått for utviklingen av konseptet.
Heim til deg vår 2022
Heim til deg

13. utgave kom ut 27.04.22.

Heim til deg har tre utgivelser i året og er Rana Blad Marked sitt digitale magasin med fokus på bolig, interiør og livsstil. Med dette ønsker vi å glede, engasjere og inspirere.
Bil & Motor oktober 2021
Bil & Motor temamagasin

Vi har frisket opp det tradisjonsrike bilmagasinet, og det fremstår nå i en flott, digital utgave i tillegg til temasider i papirutgaven av Rana Blad. Nyeste utgave kom ut 6. oktober 2021.
Våre magasiner
Julenatt kom ut 13.12.21.

Kvelds- eller nattåpent og Julenatt har lange tradisjoner i handelsstanden i Mo i Rana. I vårt bilag får du med deg hva som skjer under nattåpent i byen vår.
Trygg julehandel
Trygg julehandel

Rana Blad var med på å sette igang Handle Lokalt-kampanjen allerede i 2018, og under koronakrisen har temaet vært mer aktuelt enn noen gang.
javireiser-front
Siste utgave av Ja, vi reiser på Helgeland og i Salten kom sommeren 2021.

Reiselivsmagasinet er et samarbeid mellom Rana Blad, Helgelendingen og Avisa Nordland og skal vise fram de flotte ferieopplevelsene regionen vår har å by på.
Smeltedigelen 2021
Smeltedigelen-magasinet kom ut 08.09.2021.

Smeltedigelen er en musikkfestival i Mo i Rana, med et verdigrunnlag basert rundt fem punkter: Fest, internasjonalitet, identitet, dugnad og musikk. Festivalen avholdes hvert år i oktober.
#Helgeland
#Helgeland kom ut i januar 2019.

Magasinet er et samarbeid mellom Rana Blad, Helgelendingen, Brønnøysunds avis og Helgelands Blad. Magasinet vant prisen for beste publikasjon under Gallaria 24. januar 2020.
Bymagasinet_ny
Bymagasinet kom ut i juli 2019.

Bymagasinet er et coffee table-magasin med lang levetid, hvor du finner nyttige, underholdende artikler og tips om det som skjer. Et magasin med mål om å bygge stolthet rundt det vi har å by på i Mo i Rana.
Blå Vegen magasin august 2020
Blå Vegen-magasinet kom ut i august 2020.

Dette magasinet har lange tradisjoner som bilag i Rana Blad. Det gis ut tre ganger i året, og forteller historier langs Blå Vegen fra Træna til Umeå. Her kan du få mange gode tips til opplevelser på neste ferie- eller helgetur.
Blåvegenløpet 2022
Blåvegenløpet-magasinet kom ut 23. mars 2022.

Blåvegenløpet er Nord-Norges største skifest gjennom 40 år. Her kan du lese aktuelle saker om løpet i 2022.
Hemnesjazz19
Hemnesjazz kom ut i juli 2019.

Hemnesjazz (etablert 1996) er en jazz- og bluesfestival som arrangeres årlig på Hemnesberget i Nordland, torsdag til søndag tidlig i august.
Verket19
Verket kom ut i juli 2019.

Verket er en musikkfestival som årlig arrangeres på Revelen i Mo i Rana, i naturskjønne omgivelser kun noen hundre meter fra Mo Industripark.